El nostre projecte educatiu

Coneix la nostra forma d’educar

Enfoc i objectiu

L’enfoc del nostre projecte prepara als nostres alumnes per a un món global on convivim diverses cultures i formes de pensar.

L’objectiu final és que surtin de l’escola sent capaços de pensar per si mateixos, desenvolupar un pensament crític, però sobre tot que siguin les millors persones possibles.

Els nostres pilars

La nostra aposta és una educació integral per fer front als reptes del futur integrant les noves tecnologies, la innovació de nous mètodes de treball, l’aprenentatge cooperatiu, el multilingüisme i l’educació emocional i en valors.

Treballem un projecte propi d’educació emocional amb l’objectiu d’integrar el desenvolupament i el benestar personal dins de la nostra formació. Fomentem els valors universals i el servei comunitari a partir d’activitats cooperatives, de campanyes solidàries i de voluntariats.

Educació emocional i en valors

Potenciem la llengua anglesa introduint-la des de l’Educació Infantil amb sis hores setmanals. En l’Educació Primària combinem les hores d’anglès (també en grup reduït) amb àrees no lingüístiques. A l’ESO incrementa el treball en grup reduït i s’introdueix el francès com a segona llengua.

Llengües estrangeres

Obtenir el millor nivell formatiu del nostre alumnat és la nostra prioritat. Per aconseguir-ho utilitzem diferents metodologies i models educatius que faciliten que tothom pugui arribar a desenvolupar, el màxim possible, les seves capacitats.

Diversificació metodològica

Considerem que integrar eines digitals és bàsic en el procés formatiu del nostre l’alumnat. El treball comença des d’Infantil i es desenvolupa a la Primària i a l’ESO, integrant progressivament la robòtica, la programació i la implementació de projectes.

Competència digital

Projecte educatiu

Pla Educatiu d’Entorn 0-20 (PEE 0-20)

El Programa d’innovació de Plans educatius d’entorn 0-20 (PEE 0-20) aposta per generar un contínuum educatiu (formal i no formal) que incrementi les possibilitats d’èxit acadèmic, personal i relacional.

El Programa d’innovació de Plans educatius d’entorn 0-20 contribueix a la construcció d’una societat cohesionada des de l’equitat, el respecte a la diferència en un marc de valors i elements compartits i el compromís cívic.

Per poder portar a terme aquest programa als centres educatius, apareix com una figura clau la del tècnic d’integració social (TIS) com a professional que, conjuntament i d’acord amb l’equip docent, realitzi actuacions específiques per acompanyar aquell alumnat més vulnerable i les seves famílies.

  • Col·laborar en el desenvolupament d’habilitats d’autonomia personal i social en l’alumnat més vulnerable.
  • Participar en la planificació i desenvolupament d’activitats d’inclusió social.
  • Col·laborar en la prevenció, detecció i resolució de conflictes entre iguals.
  • Prevenir, detectar i intervenir en casos d’absentisme escolar.
  • Fer el seguiment dels alumnes que atén en activitats lectives i extraescolars.
  • Donar suport a les famílies en el procés d’inclusió socials dels nens i joves.
  • Afavorir relacions positives de l’alumnat amb l’entorn.
  • Programa operatiu d’ocupació, formació i educació, FSE 2014-2020.
  • Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu.

Estratègia Digital de Centre

La Unió Europea, en el marc de l’estratègia Next Generation, estableix un doble objectiu per al sistema educatiu: capacitar en marc de competència digital del 80% dels docents y elaborar Estratègies Digitals per als centres educatius.

Amb l’objectiu d’assolir aquestes dues fites, el Departament d’Educació va posar en marxa un programa amb la finalitat d’aconseguir que tots els centres sostinguts amb fons públics disposin del document d’Estratègia Digital de Centre redactat a finals del curs 2022-23.

Estratègia

És la planificació que fem per aconseguir els objectius. Consta de quatre fases.

  1. Diagnosi: anàlisi de la situació de partida on trobarem aquells punts forts que el centre ja té i quins ha de millorar.
  2. Objectius: S’obtenen de l’anàlisi de la diagnosi i tenen la finalitat d’aconseguir alumnat, docents i centre digitalment competents.
  3. Planificació: disseny, organització i seguiment de les actuacions destinades a l’assoliment dels objectius.
  4. Avaluació: revisió de les activitats planificades i determinació del grau d’assoliment.

Cultura digital

És el conjunt d’accions, procediments, protocols i acords relacionats amb tots els àmbits digitals del centre que, de forma organitzada, es posa a disposició de la comunitat educativa:

  • NOFC: normativa d’àmbit digital
  • PEC: aspectes relacionats amb l’àmbit digital
  • Organització de l’assoliment de la competència digital de l’alumnat
  • Comunicació de la comunitat educativa
  • Portals digitals i xarxes socials
  • Descripcions de serveis
  • Acolliment digital de l’alumnat, famílies docents
  • Acords del Claustre i del Consell Escolar
  • Altres.

És el conjunt d’actuacions d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital.
S’estructura en dues parts, estratègia i cultura digital.

A tothom que forma part del centre: docents, alumnat, personal no docent i famílies.

Està liderada per la direcció, s’elabora des de  la Comissió digital i implementa per tot el professorat.
La comissió digital, impulsada i liderada per l’Equip Directiu i dinamitzada pel coordinador o per la coordinadora digital, és l’equip encarregat de definir i implementar l’estratègia en relació amb les tecnologies digitals, amb l’objectiu que l’alumnat, els docents  i el centre assoleixin el nivell més alt possible de competència digital. Les seves funcions són:

  • Elaborar i fer el seguiment de l’EDC
  • Dinamitzar la comunitat educativa
  • Donar a conèixer l’EDC

L’estratègia digital del centre està dissenyada a partir d’un pla de treball temporitzat en els següents cursos acadèmics: 2022-23, 2023-24, 2024-25 i 2025-26.

El pla de treball es desenvolupa a partir dels següents objectius:

  1. Fomentar la participació del professorat en l’estratègia digital del centre.
  2. Organitzar i implementar un pla de formació per al professorat del centre que respongui a les seves necessitats.
  3. Millorar el model d’avaluació del centre integrant activitats diversificades i recursos digitals i tecnològics.
CreaEscola Quality Certificate for Education Website